Munkamódszer – Humánpolitika
Vizsgálatunk során az Önök HR folyamataikban, rendszerében az alábbi szempontok érvényesülését keressük, és tanácsainkkal ezeket segítjük elő. A munkamódszerünkben ennek megközelítése viszont fordított, mert a rendszer – illetve az Önök – céljából indulunk ki.
A személyzeti szintű elemzése
A HR folyamatok célja, hogy megfelelő időben és a betöltött munkakörnek megfelelő szinten biztosítsa munkaerőt a cég küldetésének teljesítéséhez.
Ezért szükség van az alkalmazottak munkavégzésben jelentkező személyiségjellemzőinek azonosítására - például interjúk, pszichológiai tesztek, Assesment Center, munkapróba elemzése vagy ezek szükség szerinti variációi segítségével.
A munkavégzés során jelentkező hajtóerők, a motivációs struktúra jellemzőinek megállapítása – a vezetői munkakörök betöltőit segíti a személyre-szabott feladatmegosztás kialakításához, átalakításához.
A munkavégzést befolyásoló elégedettség jellemzőinek vizsgálata, kissé túlmutat az egyéni szinten és elvezet a folyamatok optimalizálása felé.
Az elemzések eredményeképpen: „a megfelelő embert a megfelelő helyre”, terelhető, ahol mind a maga, mind a cég számára hasznos lehet.
Humán összetevők folyamat szintű diagnosztikája
A meglévő humán folyamatok, struktúra átvilágítása, a szervezeti és vezetési, döntéshozatali szintek elemzése, a különböző tevékenységet folytató részlegek közötti együttműködés tudatos átalakítása. A meglevő, a működést támogató hagyományok és „szokások” megtartása mellett kiegészítés azokkal a folyamatokkal, amelyek hozzásegítenek a célok megfelelő megvalósításához.
Az elemzések, vizsgálódások eredménye: egy átlátható struktúra és működés kialakítása csoportos problémamegoldó tréning és workshop segítségével.
Coaching segítségével a kívánatos irányba terelés
A coaching fejlesztő hátterű tanácsadás, tehát azon készségek (személyes kompetenciák) fejlesztése melyek a mindennapi munkában az eredményességhez nélkülözhetetlenek. Pl: a döntéshozatal, problémamegoldás, gazdálkodás az erőforrásokkal, hatékony helyzetmegoldás.
A coaching folyamat célja az ügyfél teljesítőképességének javítása, önbizalmának, önbecsülésének, válságkezelő módszereinek fejlesztése, a célkitűzések, a rugalmasság és kitartás tudatossá tétele.
A coaching általában két területen kerülhet alkalmazásra:
- Vezetői coaching: konkrét személynek szóló, személyre szabott fejlesztés, támogatás, a vezetői munka tudatosabbá, célorientáltabbá tételére.
- Team coaching: azonos munkahelyi csoportban, vagy hasonló munkatevékenységet végző munkatársak részére végzett, konkrét munkavégzés során felmerülő problémák megoldási folyamatában megvalósított folyamatfejlesztés, folyamattámogatás.