Nyitólap Magunkról Munkamódszerünk A malom játék

Munkamódszer – Humánpolitika

Vizsgálatunk során az Önök HR folyamataikban, rendszerében az alábbi szempontok érvényesülését keressük, és tanácsainkkal ezeket segítjük elő. A munkamódszerünkben ennek megközelítése viszont fordított, mert a rendszer – illetve az Önök – céljából indulunk ki.

A személyzeti szintű elemzése

A HR folyamatok célja, hogy megfelelő időben és a betöltött munkakörnek megfelelő szinten biztosítsa munkaerőt a cég küldetésének teljesítéséhez.

Ezért szükség van az alkalmazottak munkavégzésben jelentkező személyiségjellemzőinek azonosítására - például interjúk, pszichológiai tesztek, Assesment Center, munkapróba elemzése vagy ezek szükség szerinti variációi segítségével.

A munkavégzés során jelentkező hajtóerők, a motivációs struktúra jellemzőinek megállapítása – a vezetői munkakörök betöltőit segíti a személyre-szabott feladatmegosztás kialakításához, átalakításához.

A munkavégzést befolyásoló elégedettség jellemzőinek vizsgálata, kissé túlmutat az egyéni szinten és elvezet a folyamatok optimalizálása felé.

Az elemzések eredményeképpen: „a megfelelő embert a megfelelő helyre”, terelhető, ahol mind a maga, mind a cég számára hasznos lehet.

Humán összetevők folyamat szintű diagnosztikája

A meglévő humán folyamatok, struktúra átvilágítása, a szervezeti és vezetési, döntéshozatali szintek elemzése, a különböző tevékenységet folytató részlegek közötti együttműködés tudatos átalakítása. A meglevő, a működést támogató hagyományok és „szokások” megtartása mellett kiegészítés azokkal a folyamatokkal, amelyek hozzásegítenek a célok megfelelő megvalósításához.

Az elemzések, vizsgálódások eredménye: egy átlátható struktúra és működés kialakítása csoportos problémamegoldó tréning és workshop segítségével.

Coaching segítségével a kívánatos irányba terelés

A coaching fejlesztő hátterű tanácsadás, tehát azon készségek (személyes kompetenciák) fejlesztése melyek a mindennapi munkában az eredményességhez nélkülözhetetlenek. Pl: a döntéshozatal, problémamegoldás, gazdálkodás az erőforrásokkal, hatékony helyzetmegoldás.

A coaching folyamat célja az ügyfél teljesítőképességének javítása, önbizalmának, önbecsülésének, válságkezelő módszereinek fejlesztése, a célkitűzések, a rugalmasság és kitartás tudatossá tétele.

A coaching általában két területen kerülhet alkalmazásra:

  • Vezetői coaching: konkrét személynek szóló, személyre szabott fejlesztés, támogatás, a vezetői munka tudatosabbá, célorientáltabbá tételére.
  • Team coaching: azonos munkahelyi csoportban, vagy hasonló munkatevékenységet végző munkatársak részére végzett, konkrét munkavégzés során felmerülő problémák megoldási folyamatában megvalósított folyamatfejlesztés, folyamattámogatás.